با حضور معاونان وزرای علوم و فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد؛

مرکز آموزشی علمی کاربردی حج و زیارت استان یزد

با حضور معاونان وزرای علوم و فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار، رئیس دانشگاه علمی کاربردی واحد استان و جمعی از مدیران مرکز آموزشی علمی کاربردی حج و زیارت استان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، " غلامرضا خواجه سروی" در مراسم افتتاح این مرکز ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) از افزایش سفرهای زیارتی دانشجویان به اماکن زیارتی در خارج از کشور خبر داد و تعامل وزارتخانه های علوم و فرهنگ و ارشاد اسلامی را در این خصوص مطلوب و رضایت بخش دانست.

وی در ادامه به بیان نمونه هایی از اقدامات ارزشمند دولت نهم و دهم در حوزه آموزش عالی پرداخت و فراغت خاطر خانواده های دانشجویان به منظور آسودگی خاطر آن ها از محل تحصیل فرزندشان را یکی از سیاست های وزارت علوم دانست.

معاون وزیر علوم در ادامه از صدور مجوز دانشگاه ویژه خواهران در برخی از منا طق کشور از جمله استان یزد خبر داد.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور نیز در ادامه این مراسم از اهمیت آموزش پرسنل سازمان حج و زیارت در سطوح مختلف خدماتی و مدیریتی سخن گفت و افزود: در اداره حج و زیارت استان یزد 4000 نفر در چرخه آموزش قرار گرفته اند که این موضوع موجب افزایش چشمگیر میزان تعهد و تخصص  کارکنان این اداره شده است.

وی افزود: در زمینه آموزش اعضای سازمان حج و زیارت کل کشور کارهای بزرگ و خوبی انجام شده که در خواست سایر کشور های مسلمان دنیا برای آموزش نیروهای آن ها در زمینه حج و زیارت دلیل محکم و واضحی بر این حقیقت است.

علی لیالی در ادامه از حضور 40 دانشجو در مرکز حج و زیارت استان در ترم جدید خبر داد و خاطرنشان ساخت: در سال گذشته 9 مرکز آموزش حج و زیارت در کشور راه اندازی و در سال جاری استان یزد نیز با راه اندازی این مرکز به ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان خواهد پرداخت.

وی در پایان با بیان این مطلب که در کشور جمهوری اسلامی ایران مدیریت حج، بومی شده است تصریح کرد: با توجه به تخصص و تعهد کارکنان حج و زیارت استان یزد، در ستاد های حج و زیارت کل کشور تجربیات و خدمات نیروهای یزدی به کار گرفته می شود.

همچنین استاندار یزد در این مراسم با اشاره به سال جهاد اقتصادی مبنای این جهاد را امنیت و تعلیم و تربیت دانست و خاطرنشان ساخت: تنها انسان های متعهد و متخصص در عرصه های گوناگون جهاد موفق خواهند شد.

وی افزود: خداوند متعال و ائمه اطهار(ص) به تحصیل علم اهمیت زیادی داده اند و هیچ جهادی بدون نظم و تعهد به سرانجام نخواهد رسید.

فلاح زاده در پایان حج را یکی از ارکان جهاد فرهنگی دانست و تصریح کرد: حج بزرگترین کنگره مسلمانان جهان است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا